kalam pembuka bicara

Monday, March 28, 2011

Lambaian Baitullah


~Jauh di sudut hati ini,tipulah jikalau saya mengatakan bahawa tidak berasa cemburu melihat orang-orang yang dapat dan mempunyai kesempatan menunaikan ibadah di kota suci mekah samada umrah ataupun haji.Bila melihat gambar-gambar mereka di sana,terdetik di hati ini , 'bilakah aku berkesempatan untuk kesana?'.Terus terang,di dalam hati ini seakan memberontak ingin juga mahu kesana,tapi apalah mampu bagiku untuk kesitu kalau mengikut faktor kemampuan dari segi masa dan wang.

~Ya Allah,bumi yang barakah dan suci ini memang mengamit seribu satu perasaan yang tidak dapat digambarkan melalui kata-kata.Setiap hari aku berdoa agar jika mempunyai waktu dan masa serta kemampuan dari segi kewangan,akan cuba untuk kesana.Baru-baru ini keluarga saudara ku berkesempatan kesana bagi menunaikan umrah,alhamdulillah,seronok rasanya bilamana melihat gambar-gambar mereka sepanjang berada disana.Sedar tak sedar,airmata ini mudahnya tumpah mengalir tanpa dipaksa.Allahuakbar

~InsyaAllah,aku akan sentiasa berdoa dan berdoa agar diberi peluang kesana sebelum saat nafas terakhir aku berakhir di dunia ini..


2 comments:

atikahTarmizi said...

Ya Allah..ana pun!
dari dulu lagi kepingin nak jejakkan kaki ke tanah haram ni.
kne kumpul duit dari skg.

semoga impian termakbul =)

Seindah CiptaanNya said...

syukran...tgk gambar je dah rase sebak dan tenang hati ini..blum lg saat berada disana..Allah3x...

Post a Comment