kalam pembuka bicara

Sunday, November 1, 2009

SURAT CINTA ALLAH..Mampukahku Mendakapnya??

Assalamualaikum W.B.R...

Dari kekasih buat KEKASIH ABADI..............

Surat cinta mampu membuatkan hati menjadi gundah, membangkitkan kerinduan, membakar semangat, menaikkan kepercayaan diri, merngubah suasana dan membuat kita hanyut dan terlena.

Surat cinta adalah nyanyian jiwa, suara hati, ungkapan kerinduan dan hembusan angin syurga. Surat cinta adalah gambaran kanvas hati sang kekasih, lukisan jiwa dan bingkasan rindu…

Maka,Al Quran adalah TAUTAN HATI antara hamba dan ALLAH, sehingga para ulama mengatakan bahawa ciri-ciri orang yang beriman adalah ketika disebutkan nama ALLAH, bergetarlah hati mereka, dan ketika dibacakan pada mereka ayat-ayat Allah, bertambahlah iman mereka.Jadi, kenyataan itu kini saya ajukan kepada diri saya ...

BENARKAH saya mencintai ALLAH dengan sebenar-benarnya? Ataukah kata-kata itu hanya penghias bibir saya belaka? Adakah hati saya bergetar ketika ada yang menyebut nama ALLAH atau terbaca pada saat saya mengaji? Adakah cinta, kerinduan dan iman saya bertambah ketika dibacakan pada kita ayat-ayat ALLAH?

Kebarangkalian jawapannya adalah BELUM…


Mengapa BELUM???


KERANA.... Saya belum menempatkan ALLAH sebagai kekasih saya,

KERANA.... Saya belum menjadikan Al Quran sebagai surat cinta dari ALLAH yang seharusnya ketika membacanya,ia merupakan rutin seperti layaknya orang yang sedang sedang jatuh cinta,

KERANA.... Saya belum menjadikan membaca Al Quran sebagai petunjuk menuju ke alam penuh kasih dan kerinduan…

KERANA.... Saya belum membaca surat cinta dengan penuh rasa haru, rindu dan khusyuk.

Bahkan KERANA derasnya aliran sungai kerinduan dalam hati saya belum mampu membuat saya menangis, air mata belum lagi tumpah….

************************************************************************************

YA, saya sedang berusaha untuk membaca surat cinta ALLAH [Al-Quran] paling sedikit satu “Ain” setiap hari, kerana saya ingin merasakan getaran dahsyat ketika rasa rindu itu hadir untuk membaca dan terus membacanya lagi.. semoga saya mampu istiqamah dalam mujahadah ini..

Jadi, bagaimana kalau mulai saat ini kita berjanji untuk membaca surat cinta ALLAH sekurang-kurangnya sekali sehari, kemudian jika masih terasa rindunya belum hilang kepada ALLAH kita tambah lagi??


Pencinta sejati tak akan pernah boleh bertahan untuk berjauhan dengan sang kekasih bukan? Sesungguhnya keinginan yang sukar untuk dibendung adalah keingin selalu berdekatan dan berada dalam dakapan sang kekasih, dakapan penuh kedamaian dan ketenteraman..


Begitulah semestinya hati orang-orang beriman, orang yang mengaku mencintai Yang Maha Berkuasa, Maha Pencipta dan yang selalu tanpa pernah henti melimpahkan rahmat dan kurnia-Nya.

***********************************************************************************

Ya ALLAH, tahukah Engkau bahwa malam ini hamba-Mu sangat merindukanMu…

INGIN SANGAT berbicara denganMu,.....

INGIN SANGAT berdua saja denganMu.......

INGIN SANGAT Engkau mendengarkan apa saja yang saya alami dibumi
milikMu..

INGIN SANGAT dimanjakan olehMu,........

INGIN SANGAT disayangi dengan segenap kasih sayangMu,........

INGIN SANGAT ingin tidak ada hijab dan tidak ada jarak diantara kita,..........

INGIN SANGAT dimaafkan segala kesalahan saya dimasa masa yang lalu...

Agar hamba-Mu ini dapat bersama-Mu hingga akhir hayat, bahkan biarpun roh sudah berpisah dari jasad ini…

Ketahuilah YA ALLAH bahawa surat cintaMu yang terlukis indah dalam kitab suciMu Al Quran selalu saya baca untuk melepas kerinduan yang membungkam didalam jiwa ini …


Nukilan Dari,
Hamba yang sangat-sangat merindukanMU... T_T

0 comments:

Post a Comment